News:

SMF - Just Installed!

Main Menu

Othello

Started by Phineas, Feb 25, 2024, 09:03 AM

Previous topic - Next topic

Phineas

Othello    Oakheart         Clerical Paladin            Halfling

ST    : 18 : +4          Level       : 6                   Sex    :     M   Age    : 32
DX   : 18 : +4          Defense           : 23                   Ht           :    42"   Wt   : 65#
CN   : 18 : +4          Hit Points   : 74                   Hair   : Black
IN   : 16 : +3          Alignment   : LG                   Eyes   : Grey
WS   : 18 : +4          Deity      : Yondalla                Skin   : Tan
CH   : 16 : +3          Speed      : 25                  

Defense   :      23   = 10+3[dx]+10[ar]                           Initiative   : +4   = 4[dx]

Base Attack      : +6/+1                                 Saves
Attack (melee)      : +10   = 6[base]+4[st]           Fortitude   : +9   = 5[base]+4[cn]
Attack (missile)   : +10   = 6[base]+4[dx]           Reflex      : +6   = 2[base]+4[dx]
Grapple check      : +10   = 6[base]+4[st]           Will      : +9   = 5[base]+4[ws]

Talents
Wpn proficiency : All      Aura of Good                Detect Evil            Shield Proficiency : All      
Smite Evil (2/D)              Divine Grace                Aura of Courage         Lay on Hands (12 pts)      
Cleric  Level : 6         Divine Health                Turn Undead            Remove Disease (1/W)      

Feats : 6
Mounted Combat              Shield Combat        Alertness            Animal Affinity
Improved Smite(+1D6)      Empowered Turn      

Turn Undead   :  6/D : Check : D20 + 3[ch]; Damage : 2D6 + 6[lv] + 3[ch] x 1.5[et]

Weapon                Damage            Critical      Range      Bonus      Special   
Warhammer            D8           20           -                 +1              =
Shortsword            D6       19-20           -                 +1              =
Short Comp Bow         D6           20         70                   -              =

Armor         Type          Defense          Penalty             Speed        Max Dex         Special   
Plate           Md                +8      -3/25%                25               +3      #
Shield           Md                +2         0/5%                  -                 -              #      


= Warhammer   : Masterwork, Mithral
= Shortsword    : Masterwork, Mithral
= Bow       : Masterwork, Darkoak, Mighty (+4)
= Arrows           : Silvered

# Plate      : Masterwork, Mithral
# Shield           : Large, Round, Masterwork, Mithral (D4), Holy Symbol


Skills (4 + Int Mod)      Skill Points : 63         
Skill Name          Key Ability          Skill Modifier          Ability Modifier          Ranks             Misc. Modifier
Acrobat                  DX                10   =                    +4              +4              +2[racial]
Athlete             ST                10   =                    +4              +4              +2[racial]
Bluff                    CH                  4   =                    +3              +1            
Craft : Cook          IN                  8   =                    +3              +5
Diplomacy         CH                  8   =                    +3              +5   
Handle  Animal     CH                10   =                    +3              +5               +2[aa]
Heal                   WS                10   =                    +4              +6                    
Know    : Dun        IN                10   =                    +3              +7         
             : Geo        IN                  8   =                    +3              +5      
             : Law        IN                  8   =                    +3              +5
             : Noble    IN                  8   =                    +3              +5
             : Rel         IN                  8   =                    +3              +5
             : Tactics    IN                10   =                    +3              +7
Linguistics        IN                  8   =                    +3              +5
Perception       WS                10   =                    +4              +2               +2[racial]+2[alert]
Profession       WS                  5   =                    +4              +1      
Ride                  DX                10   =                    +4              +4               +2[aa]
Sense Motive       WS                  8   =                    +4              +4
Survival              WS                  8   =                    +4              +4

Languages :   8  : Common, Halfling, Primordial, Elf, Dwarf, Orc, Giant

Experience   : 18000

Domain   : Protection   : Protection Ward (1/D, 1 hr duration; Spell Resist : Saving Throw Bonus : +6
      : Sanctuary (1), Shield Other(2), Protection from Energy(3)

      : Travel    : Freedom of  Movement : 6 rds
      : Longstrider(1), Locate Object(2), Fly(3)

Spell Bonus   : 2-1L, 2-2L, 1-3L, 1-4L,
Spells      : *-0L, 3+1-1L, 3+1-2L, 2+1-3L

Equipment
Dungeon Pack 
Backpack    : 1         Belt pouch    : L/1, S/5      Whetstone       : 1      
Rope (silk)   : 50'         Grappling hook : 1         Climbing hammer    : 1
Piton spikes    : 10         Waterskin    : 1         Rations, trail       : 1 wk
Flint/steel    : 1         Torches    : 5                 Oil                  : 5 vials
Journal(3 x 5)    : 1         Writing tools    : 1 set      Holy Water      : 5 vials
Fishing Hooks  : 10              Fishing Line    : 50'         
Saddlebags                             Bedroll    : 1                 Mess Kit      : 1
Tarp (10'x10')   : 1


Mount      : War Pony : Odyseus
ST : 16/+3 , DX : 14/+2, CN : 14/+2 , IN : 10/+0, WS : 10/+0, CH : 10/+0;
HD : 4D8+8                        HP : 34
Attack       : +4 (2 hoof)         Damage : D3+3
Defense            : 18 = 10+2[dx]+4[na]+2[ar]
Speed      : 40
Saving Throws   : Fort : +9, Ref : +6, Will : +9
Initiative           : +2
Skills      : Athlete (+5), Perception (+5)
Feats      : Endurance
Special      : Low Light Vision, Scent, Empathic Link, Improved Evasion
Equipment   : Leather Barding, Military Saddle

       Othello was the only child born into an upper middle class family, his father owned and ran a very successful lumbering company and his mother was a professional cook and ran one of the local eateries. He had always been an adventurous child, he and his best friends, the Bayard twins, Rue and Kim went everywhere within the confines of the shire property (which was quite large). They were constantly in trouble(?) but they never stayed that way. The trio always had a way out. Rue became the Shire's best hunter and leatherworker; Kim followed the mystical path, joined a close mage tower, became a wizard/sorceror, returned to the Shire and helped build a school of magic; Othello became the Shire's priest and defender, built a temple, trained other priests/ess and then began to roam the world in search of those who needed assistance.